Рейтинг@Mail.ru
Професійне вигоряння у юристів: як вберегтися – Рада адвокатів Чернігівської області

Професійне вигоряння у юристів: як вберегтися

Професійне вигоряння у юристів: як вберегтися

Юристи та адвокати – одна з найбільш стресових професій в Україні. Більшість юристів, з яким мені доводилося спілкуватися, найскладнішим моментом своєї професії називали постійні стреси. Робота в постійному напруженні майже завжди призводить до емоційного та часто фізичного виснаження, загострюються хронічні захворювання, з’являються нові проблеми зі здоров’ям. І якщо в подібному режимі людина живе тривалий час, то це прямий шлях до професійного вигоряння. А «вигоряння» значно простіше попередити, ніж боротися з його наслідками. Давайте розглянемо докладніше найбільш стресові моменти професії юриста і методи боротьби з ними.

Ось деякі чинники, що створюють напругу в роботі юристів:

– робота зі «складними» клієнтами: юристу і адвокату, який працює безпосередньо з замовниками, доводиться бути ще й психологом. Клієнти бувають різними: є такі, хто відкрито проявляє емоції (гнів, сльози і т.д.) і хоча ці почуття адресовані не юристу, але не помічати їх і відгородитися «глухою стіною» вміють далеко не всі;

– недосконала судова система. Я знаю кілька юристів, які через свої етичні і моральні принципи не змогли працювати судовими адвокатами, і залишили професію. Часто буває так, що справа в суді програється через незалежні від юриста обставини, що викликає гнів, розпач, безсилля, роздратування, вину, розчарування. І з усіма цими почуттями потрібно жити і працювати далі, братися за нові справи, і що важливо, не зганяти злість на близьких людях;

– жорстке керівництво і складні взаємини з начальством. Не раз чула про пресинг з боку керівництва і складні корпоративні переговори, після яких людина живе в стресі ще мінімум тиждень;

– фінансові моменти. Це і відповідальність за гроші клієнтів, і складності взаєморозрахунків із замовниками, і відмова від оплати гонорару або відтягування цього моменту;

– висока конкуренція на ринку праці. Професія юриста, як і раніше входить в трійку найпрестижніших і бажаних в Україні. Конкуренція дуже висока: «зубасті» молоді колеги впевнено дихають в спину, що так само породжує певний емоційний тонус.

Більшість керівників піклуються за професійну успішність своїх співробітників і замовити тренінг у відомого коуча вважається мало не панацеєю від усіх бід. Найчастіше тренінги проводять у вихідні дні або ж після основної роботи, скоротивши тим самим час відпочинку своїх співробітників. Але керівників, які піклуються про емоційну стабільності своїх співробітників, на жаль, поки одиниці. Багато хто забуває про те, що людина, яка знаходиться на межі нервового виснаження малоефективна, навіть якщо пройде 10 тренінгів і тім-білдингів поспіль.

Що важливо

Якщо ви керівник:

– потрібно розмовляти із співробітниками. Важливо не тільки слухати, а й чути своїх колег. Важливо оцінювати градус напруги в команді і ступінь задоволеності колективу: зарплатними очікуваннями, умовами роботи, кількістю вільного від роботи часу і т.д. Знати реальні настрої колективу потрібно обов’язково. Важливо пам’ятати про те, що попередити проблему набагато простіше, ніж справлятися з наслідками;

– розширюйте повноваження, створюйте можливості кар’єрного росту. Людям властиво прагнути до нових вершин, знати, що їх досягнення помічають, цінують і заохочують;

– дотримуйтесь вимог трудового законодавства: не затримуйте регулярно співробітників після роботи, оплачуйте вимушені затримки, вихідні дні повинні залишатися вихідними;

– заохочуйте співробітників: важлива як матеріальна, так і емоційна складові, відпустка така ж важлива частина часу, як і робота. Краще кілька разів на рік на нетривалий час, ніж один раз на рік, але надовго. Про те, що мотивує ваших співробітників варто заздалегідь поцікавитися у них самих. Для одного медична страховка відмінний мотиватор, а для іншого – можливість працювати частину часу з дому.

Що стосується самодопомоги

У всіх є дедлайни, але вони не повинні бути перманентними. Якщо це так, то вам варто розібратися в причинах чому так відбувається і усунути їх, саме тут можуть допомогти знання тайм-менеджменту та вміння планувати свій день, тиждень, місяць.

Фізичні навантаження: багато ходити пішки, бігати, танцювати, грати у командні види спорту, займатися йогою – вирішувати вам. Правило одне: фізична форма активності повинна приносити задоволення.

Це відмінний спосіб переключити увагу з проблем на своє тіло. Учитися слухати, розвивати, підтримувати його у здоровому стані.

Дозволяти собі маленькі і великі задоволення. Слухайте себе, будьте в контакті з собою, піклуйтеся про себе. Але тут важливо розуміти, що величезна піца з солодкою газованою водою в 3 годині ночі не вписуються в концепцію турботи про власне тіло.

Здорове харчування здатне давати необхідні організму сили для боротьби зі стресом. “В здоровому тілі здоровий дух”!

Важливо кожен день 30 хвилин, а краще 1 годину проводити з вимкненим телефоном і мережею Інтернет. Це повинен бути ваше час, який найкраще провести в тиші.

Спілкування. Рідні та близькі люди, друзі – вони здатні вислухати і подарувати позитивні емоції. Важливо вибиратися разом на прогулянки, пікніки, дружні посиденьки в кафе або у кіно.

Але є і такі ситуації, коли самому впоратися вже не представляється можливим: втрата апетиту, безсоння, апатія, спалахи гніву або паніки, загострення хронічних хвороб. Якщо ви спостерігаєте у себе подібні симптоми – звертайтеся до психолога. Адже зі здоров’ям, як і в юридичних питаннях, простіше вирішувати проблему на початковому її етапі.

Якщо бути до себе дбайливим, прислухатися до тих сигналів, які подає наше тіло – можна вчасно встигнути відрегулювати своє навантаження. Адже правильний баланс навантаження і відпочинку одна з головних запорук успішної кар’єри.

Закон і Бізнес

Поширити дану публікацію


Рейтинг@Mail.ru
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com